Kiev Seyahati ve Gezilecek Yerler

Sık sık yurt dışı uçuşlarına binsem de, aktarmalı uçuşlardan her zaman çekinmişimdir. Kiev seyahati ise yaptığım aktarmalı bir uçuşun bana ufak bir hediyesi oldu. İstanbul’dan Viyana’ya frisbee takımı takmımız ile giderken uygun fiyatından dolayı Kiev aktarmalı bir uçuşa bindik. Kiev’e sabahın köründe vardığımızda ise yaklaşık 6 saatlik bir boşluğumuz vardı. Diğer yolcular kestirmek için lobiye geçerken biz de şehri gezmek için hava alanından dışarı çıktık. Vizeye gerek olmadığı için pasaport kontolünden geçip elinizi kolunuz sallaya sallaya çıkabiliyorsunuz dışarı.

Toplu taşıma ve korsan taksi ile şehre gitmeniz mümkün. Korsan taksi/minibüs ile 6 kişi, kişi başı 5 Euro vererek merkeze yola koyulduk.

Şehre giderken yolda dikkatimi en çok çeken şey, üst geçit yerinde sadece alt geçitlerin bulunduğunu fark etmekti. Sırf alt geçit inşaa edilmesinin nedeni soğuktan korunmak mı yoksa askeri nedenlerden mi çözemedim. Zerre ingilizce bilmeyen şöförümüz de pek yardımcı olmadı bize bu konuda. En popüler mekanlardan biri olan Krişriyatik Meydanı civarında taksiden inip, taksicinin önerdiği açık büfe yemek veren bir lokantaya geçtik. Lokatanın binasında döviz bozdurma fırsatı da bulduk.

Kiev’de Ne Yenir?

Uzun süredir merak ettiğim borscht çorbasını deneme fırsatım oldu ( kırmızı olan ), domates  çorbasını andırıyor içinde de soğan, zannedersem de havuç ve et parçaları vardı. Resimde gördüğünüz bütün yemekler 25-30 lira civarı tuttu. Mekanın adını soracaksınız ama not almamışım ne yazık ki, minibüsü olan bir korsan taksiciye denk gelirseniz sizi oraya yönlendirecektir 🙂

kiev ne yenir

Kiev Gezilecek Yerler

Meydan bağımsızlık kutlamalarından dolayı tanklar ile doluydu, tankları görmüşken de altına yatmak ve üstüne çıkmak gibi prosedürleri tamamladıktan sonra yola koyulduk.

kiev seyahati

Bu yazıları okuyanların bir bölümü tavsiye almaya ve gezilecek yerleri öğrenmeye geldi biliyorum fakat ne ben o tarz bir insanım ne de bu öyle bir blog. Seyahat yazılarını yazmamın iki amacı var; birincisi hatıralarımı kaydetmek diğeri ise gezdiğim yerleri anlatıp bilinç altımda hava atmaya çalışmak. Hızlı adımlar ile Kiev gezilecek yerleri araştırdığınızda karşınıza çıkabilecek bütün saray/kilise yapılarını gezdikten sonra teyze ve amcaların el yapımı oyuncaklar ile tabloları sattıkları bir pazardan yokuş aşağı yardırarak merkeze indik. Pazarda en çok putin baskılı tuvalet kağıtları dikkatimi çekti, yorumu size bırakıyorum.

kiev pazar

Dönüşte toplu taşıma ile hava alanına döndük, sınırsız aktarma yapabileceğiniz bir bilet çeşidi mevcut, bas bas 4 aktarma artı otobüs ile hava alanına ulaştık.

Kiev’e yakışır pozlar vermeyi de ihmal etmedik.

kiev neler yapılır

Kiev Toplu Taşımada Pazarlama Teknikleri

Hani metrobüste ve trende yanınıza selpak mendil bırakırlar ve dönüşte para isterler ya onun bir üst versiyonunu yapıyorlar metroda. Tam tutunduğunuz yere magnet yapıştırıp tur atıyorlar trende, dönüşte de aynı şekilde topluyorlar. Selpaktan megnet taktiğine geçişi aşırılı başarılı buldum.

Özet

Turistik amaçla Kiev’e giderseniz 1 veya 2 günün fazlasıyla yeteceğini söyleyebilirim, fiyatlar da gayet uygun. Kiev’de 6 saatlik bir kaçamak açıkçası benim için yeterli oldu, bir daha da aktarmaya denk gelmedikçe uğramam muhtemelen.